Реферальний (або рекомендаційний) рекрутинг – це спосіб пошуку та підбору персоналу, що базується на рекомендаціях перевірених осіб. Такими особами можуть бути співробітники компанії, партнери та клієнти. Реферальний рекрутинг – один із найкращих способів для безпомилкового підбору фахівців. “Перевірені особи” доволі добре знають корпоративну культуру компанії, що допомагає залучити найбільш відповідних кандидатів.
Ось приклади вдалого використання рекомендаційного рекрутингу:
В пошуках молодшого сейлз інженера, ми звернулися до декану кафедри “Поршневі двигуни”. Він порекомендував студента, що вивчав на “відмінно” двигуни внутрішнього згорання та вільно володів англійською. Ми успішно порекомендували цього студента нашому клієнту.
Власник ІТ підприємства порекомендував програміста, що раніше працював в його компанії та добре зарекомендував себе.
Головний бухгалтер порекомендував бухгалтера з навичками, знаннями та особистими якостями необхідними для нашого клієнта.
Реферальний рекрутинг доповнює класичний метод пошуку та підбору персоналу. Він допомагає долучити максимальну кількість кандидатів, що відповідають вимогам вакансії, за мінімальний проміжок часу.
Класичний рекрутинг:
вимагає аналізу десятків резюме на сайтах пошуку роботи
потребує проведення відбіркових етапів
та перевірки рекомендацій з попередніх місць роботи
Покрокове застосування
Класичного рекрутингу
Розмістити оголошення
Проаналізувати резюме на відповідність в базах
Провести оцінювання кандидатів та відібрати ідеальних
Перевірити рекомендації
Реферального рекрутингу
Проаналізувати, хто з перевірених осіб може бути знайомим з ідеальним кандидатом
Звернутися до обраної особи за порадою / рекомендацією
Познайомитися з рекомендованим кандидатом та провести професійну оцінку
Використовуючи класичний метод, рекрутер витрачає більше часу на підбір кандидатів. Особливо, якщо фахівців не буде у відкритому доступі. Є вірогідність, що оголошення про вакансію буде “висіти” в інтернеті місяцями.
Використовуючи метод реферального рекрутингу в роботі ви отримуєте додатковий бонус!
Кандидати, яких рекомендують перевірені особи, частіше за все не знаходяться в активному пошуку роботи. Вони краще адаптуються в компаніях.
Зазвичай, рекомендованих кандидатів мотивують нові векликі можливості. Вони не потребують додаткової мотивації у вигляді “плюшок”. Для них більш цінно впливати на компанію та бачити результати своєї праці.
Такі фахівці - вигідне придбання для будь-якого бізнесу.
Плюси реферального рекрутингу
швидкий набір цільових кандидатів
професіоналізм та мотивація таких кандидатів вища від середньої
відсоток зміни місця роботи у подальшому нижче середнього
Чому не всі рекрутери використовують реферальный рекрутинг? Або челленджі рекомендаційного рекрутингу.
Основна складність реферального рекрутингу - завоювати довіру людини, від якої потребуємо рекомендацію
Для цього потрібно вміти:
Завести розмову
Вислухати співрозмовника
Викликати співпереживання
Співпереживати самому
Для побудови діалогу с рекомендованим фахівцем також потрібно вміти завойовувати довіру. Частіше за все діалог будується як розмова-порада або розмова-роздум.
NB!
Рекомендованому фахівцю потрібно буде більше часу для прийняття рішення. Тому рекрутер має продовжувати збільшувати коло знайомств та знаходити нових цільових кандидатів. Та не забувати підтримувати вже існуючі контакти.
Основні причини невдач:
рекрутеру не вистачає сміливості звернутися за рекомендацією
нестача завзятості у процесі взаємодії з цільовими можливостями
креативна скутість - рекрутер не може визначити цільові двері
Реферальний рекрутинг дає можливість стати відомим у професійних колах. Адже, він ефективно розширює горизонти для рекрутерів.
Чи варто проводити оцінювання кандидатів при використанні реферального методу?
Наша відповідь - так. Багаторічний досвід показав, що оцінка професійних якостей та мотивацій - обов'язковий етап для прийняття рішення про найм.
DOPOMOGA Ukraine стала співавтором наукової статті для журналу Studia Regionalne i Lokalne. Бажаєш дізнатися рекомендації для відновлення та розвитку ринку праці в Україні? Переходь.
Павло Зінган провів інтерв’ю з Євгенією Дану, керівницею DOPOMOGA GROUP у Республіці Молдова, де вони обговорили поточну ситуацію на ринку праці Молдови, основні принципи і напрямки роботи DOPOMOGA GROUP та два діаспорні проекти направлені на розвиток фахівців у Республіці Молдова.
Рекрутингова агенція - це посередник на ринку праці. Організація, що надає послуги роботодавцям з пошуку і підбору персоналу та інші супутні послуги....
Сайт використовує cookies та інші технології для того, щоб запам’ятати Ваші уподобання та дізнатись, як саме Ви використовуєте сайт та взаємодієте з ним. Обробка вказаних даних відбувається відповідно до положення про обробку та захист персональних даних Товариства з обмеженою відповідальністю «Управління персоналом», з яким можна ознайомитися за посиланням.
Натискаючи «ТАК», Ви надаєте згоду на використання cookies та інших технологій під час відвідування сайту та на обробку даних, що можуть бути персональними.